Mattes mysgris



Såhär myser Diesel brevid mig varje dag på jobbet. Nu på vintern blir det lite kyligt om portarna är öppna mycket så då brukar vi stoppa om honom med en filt, det tycker han är jättemysigt! =)

bankmöte nr 1...

...står på att göra listan idag. kl 16.00 på handelsbanken. imorron ska vi till swedbank. sen ska vi bestämma vart vi vill ha bolånet nåstans. Träninsvärk idag by the way... första friskis passet jag har haft tid till på 3 veckor. skönt! baspass på räddninngsstationen blev det. jaha nu var lunchrasten visst slut... hej!

"Jobbar"

Just nu är jag på jobbet. Har faktiskt varit hela 2 kunder här nu på en timme. Annars är det stendött. Rätt skönt faktiskt. Lagom söndagssyssla, surfa lite och sitta och drömma om huset... Kom på vad jag kan göra för gardiner i köket iallafall, gamla lakan! Kan finnas sånna där fina broderade efter mormor, det ska undersökas! Sen kommer vi behöva möbler till vardagsrummet, soffbord och tv bänk. Tvbänken ska helst rymma stereon också så man kan gömma den, som ett skåp eller nåt. Ska kolla vad det finns på blocket, vill gärna ha gammalt, nytt billigt är det sån skitkvalitet på. Var kan man annars hitta billiga gamla möbler?? Loppis förstås... Det måste jag kolla upp! Hej så länge. Måste "jobba" vidare =D

En sån dag...

På schemat för dagen stog: 14.00 Gå från jobbet och åka hem och städa lägenheten 15.00 Värdering av nyss nämnda lägenhet 17.00 Möte i det nya huset, en sista besiktning och eventuellt skriva kontrakt. I morse utökades listan ytterligare. Chefen ringer och påstår att jag vunnit nåt slags lotteri, jag ser framför mig karibienresa eller en ny bil, när han säger "du ska få göra ett drogtest" Tydligen så lottas detta slumpvis en gång om året, och idag kom turen till mig. Jippii!! Eller nåt.... Så kl 13.00 ska jag till borlängehälsan för detta drogtest. Jag som tyckte att schemat var fullt tillräkligt ändå... Men men bara att bita ihop. tids nog får man mysa framför brasan i nya huset iallafall! =)

Jaa...!

Huset är vårat! Huset är vårat! Skriva kontrakt och börja marknadsföring av min lägenhet imorron! Många tankar som går runt i huvet just nu. Tapeter, pengar, jul, skatt, flyttkartongen mm...

Nagelgnagandets tid är här

Då var då dagen för våran första och förhoppningsvis enda budgivning kommen. Var och tittade på huset i frredags, frånsett att det var lite mindre än vi tänkt oss är det underbrt, gott skick med lite småljusteringar blir det perfekt. Så nu väntar vi bara på samtal från mäklaren om vad budet ligger på... Vi har inte så jättestora marginaler att spela på så det är bara att hoppas att dom andra inte heller är villiga att gå så långt över utgångspriset. Det glädjande i det hela är att min lägenhet är värderad högt över vad vi förväntat oss. Det tråkiga med det är att pappa inte kommer att kunna köpa den, men jag hoppas han förstår att vi behöver alla pengar vi kan få till huset. Ja ja ska försöka att jobba vidare nu.. hej vejs...

Mycke nu...

Har precis fått en tid på tisdag eftermiddag för värdering av min lägenhet. Då kommer det en mäklare och granskar, bäst att städa! Har tagit den eftermiddan ledigt så jag hinner få min lägenhet att visa sitt allra bästa! Har iaf bestämt att om det blir husköp så ska pappa köpa min lägenhet, blir enklast så. Sen har vi fått lånelöfte! Fast vi har lite svårt att förstå alla siffror... Men de löser sig, om de nu är så att vi skulle få det här huset. Visning om en vecka och 2 dar, längtar... =)

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall