Långweekend

Vilken underbart produktiv helg vi har haft! Helgen som började på torsdag eftermiddag eftersom vi var lediga på fredagen, älsklingen och jag. Efter jobbet tänkte vi åka en liten skotertur för att ta reda på var ett intressant spår vig koppslahyttan tog vägen. Vi åkte nån kilometer, körde fast, tog oss upp och åkte hem igen. Inte så givande och vi vet inte än vart det tog vägen. Bättre lycka nästa gång. På fredagen var klockan ställd på 6.30 för att åka till IKEA. Det var kul! Efter lite letande fick vi med oss allt vi skulle ha hem. När vi kom hem satt vi oss på golvet och skruvade ihop de nyinköpta sängborden med hjälp av ett par öl. Det gick ju som smort! Lördagen var vi lika effektiva och fick följande gjort: Packa bilen full med skräp som vi åkte med till fågelmyra, tippade V75, handlade mat, städade badrummen, skurade ugnen, tvättade en vittvätt, gjorde varm smörgåstårta, kollade V75 som gav 2 rätt... kollade melodifestivalen och stupade i säng direkt efter den var slut. Igår morse var jag klarvaken kl 6.40 så jag tog vovven på en långpromenad runt sjön. Då var det gråmulen och kallt. Väl hemma åt vi en mysfrukost och slumrade litegrann framför skidor på tv. När vi sen vaknade hade det spruckit upp och solen sken och fåglarna kvittrade så vi tog en sväng på skotern. Bara nån kilometer ovanför oss i skogen finns en liten tjärn där vi stannade och grillade korv och myste i solen. Sen kom vi på att vi skulle åka till öb för att köpa lite färg så jag kan börja måla sängaveln nån dag. Väl där passade jag på att köpa hem blomjord för omplantering av samtliga krukväxter i huset. Alla utom 3 fick nu jord och nya krukor, för jag hade inte nog stora krukor åt dem så det måste ochså inhandlas. Men vad roligt det var att byta krukor och ösa jord så det stänkte i hela tvättstugan! Så när jag var klar med det behövdes även dammsugning av hela huset.Sen stupade jag i säng vid halv 9, otroligt nöjd med helgen.

Kommentarer
Skrivit av: Eleonora

Hej!

Tack för din kommentar. Vilket mysigt hus ni har, jag älskar kaminer det blir en helt annan värme från dem än med vanliga element. Har ju både gjutgärnskamin i köket och öppen spis i vardagsrummet själv men en skorsten som inte är provtryckt så då vågas det inte eldas :-).

Kram Eleonora

2009-03-18 @ 13:50:28
URL: http://www.molendium.blogspot.com









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall