Skön långhelg

Har varit ledig sen torsdan tills nu, nu söndagsjobbar jag.

För övrigt har vi sysslat med följande denna helg:

Gått in Diesels nya rygga.


Sen har jag, mätt, kapat, kvistlackat, grundat, mätt lite till och spikat upp nästan hela (jag hade räknat fel på 3 brädor)  träpanelen.


Johan hjälpte faktiskt till lite han med.


Sen hade vi en helt underbar kväll med grillat, vin och vänner på besök.


Helgen

På lördagen hade vi den stor fixardagen i byn. Jag och Johan blev tilldalade att fixa till fotbollsmålen i lekparken. Vi målade och monterade nytt nät, blev skitbra! Det fikades och fixades lite till. Sen på kvällen blev det grillning hemma hos oss. Mysigt men kallt ute! Satt invirad i en filt. Tills vi gav upp, gick in å tände en brasa å tittade på eurovision. Igår förmiddag gav jag mig ut på goecatching-äventyr igen. besökte bland annat "grottorna" som vi gjorde utflykter till som barn. Förr kunde man gå in i grottan men nu har det rasat så ingången är avspärrad. Jag hittade iallfall cachen och var nöjd med det. Sedan skulle det finnas en till cach i närheten, så jag snavade mig egenom snårskogen mot den. När jag börjar närma mig enlöigt gpsen anade jag oråd, det skulle vara en gruva och jag såg inte tillstymmelse till gruva. Det slutade med att jag och Diesel höll på att kliva på en huggorm. Så jag sprang skrikandes därifrån. Hu så hemskt de var! Det visade sig att jag hade fel kordinater och var helt ute och cyklade... Aja, vi tog oss hem helskinnade iallafall. Idag ska jag se till pappas lägenhet efter jobbet sen ska jag å Diesel ta en tur i frostbrunnsdalen tänkte vi.

Grottan:

Äventyrslysten

Det kliar i benen och jag vill bara dra ut i skogen och gå så långt jag bara orkar. Har även upptäckt geocatching, en skattjakt med gps. Galet spännande. I förrgår tog jag hunden och gpsen i högsta hugg och drog mot solklinten. Och där, mitt i backen, hittade jag min första cache (skatt)! Diesel blev överlycklig när han fick syn på snön som låg kvar. Han älskar snö! Där kunde han ha ålat runt i den där snöhögen hur länge som helst. Väldigt fin tur iallafall. Det är bara att kliva ut från våran gård direkt snett upp i skogen så hamnar man i Romme Alpin. Under stock över sten och diverse bäckar och blöthål. Sen blev jag lat, sneddade över hotellbygget och tog vägen hem. Igår var det tänkt att jag skulle leta på nästa cache, vid tvärstupet. Den här gången fick Johan åka med för han hade räknat ut att om man tog Land Rovern och åkte så nära det bara går så skulle man inte behöva gå så långt. Jovisst så vi stog tillslut neranför tärstupet och tittade upp på den plats det var tänkt att vi skulle hamnat... Sen började det bli sent så vi fick åka hem utan catche. Bättre lycka nästa gång. Vi får se när det blir. Idag ska jag och mamma åka och handla blomster till trädgården. Imorron har vi fixar-dag hemma i byn. Kl 09.00!! Det är bara kliva upp, dra på sig skitkläder och se glad ut de! Har vi tur kanske vi drar ihop nån trevlig grillkväll efteråt iallfall. Höj!

Väder??

Men vilket j*vla regnväder det blev! Det bara öser ner! Och jag som skulle gå skogspromenad med Diesel när jag sluttat... Får väl se om det slutat tills dess, då blir det stövlar på! Sparar ett mumsigt recept här sålänge:

Fyllda paprikor:

4 medelstora paprikor
400 g nötfärs
1 gul lök
1 vitlöksklyfta
1 burk krossade tomater
1 liten burk majs
färsk oregano
salt & peppar
2 dl riven ost
fetaost


Finhacka lök och vitlök, fräs med nötfärsen. Slå på de krossade tomaterna och majsburken. Smaksätt med oregano, salt och peppar.  Låt detta puttra på medelhög värme. Skär undertiden av toppen på paprikorna och rensa ur fröna. Ställ ut på i en ugnsfast form. Fyll paprikorna med färsblandningen, tryck i fetaost och toppa med riven ost. In i ugnen i ca 175 grader i ca 30 minuter eller tills de fått fin färg.

Helgens äventyr





Igår morse snörde jag på mig kängorna, packade ryggsäcken och gav mig ut i skogen med hunden i ena handen och nya GPSen i andra. Helt underbar tur blev det. Från fagerbacken över berget till andra sidan bakom nybrobacken. Nästa helg siktar jag på Romme Alpins topp!

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall