Morotskaka!

Blev jag galet sugen på! En sån måste jag baka i helgen!


Bild och recept hittade jag på dansukker.com. Det är inte riktigt som mitt eget men det här är nog också gott!


Morotskaka


Ingredienser
2 stora ägg
2 1/2 dl Dansukker Rörsocker Strö
1 1/4 dl olja
2 1/2 dl vetemjöl
3 tsk bakpulver
2 krm salt
1 tsk mald kanel
3 dl rivna morötter
2 dl avrunnen krossad ananas
1 dl finhackade nötter t ex valnötter

Glasyr
100 g Philadelphia naturell light
1 dl Dansukker Florsocker
skal av 1/2 citron
1 msk färskpressad citronsaft

Till formen
smör eller margarin
1 dl Dansukker Rörsocker Strö


Smörj en form, ca 26 cm i diameter, och strö på rörsockret. Sätt ugnen på 175°.

Vispa samman ägg, rörsocker och olja. Blanda de torra ingredienserna och vänd ner i äggsmeten. Tillsätt morötter och ananas och blanda väl. Häll upp i formen och grädda morotskakan mitt i ugnen i ca 45 minuter. Stjälp upp kakan.

Blanda samman ingredienserna till glasyren, gärna med elvisp. Bred glasyren över morotskakan.








Kommentarer









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall