Superbröd

Jag har ofta svårt att komma på vad jag ska skriva här på bloggen då jag anser att min vardag inte är så upphetsande läsning... Men! Recept har jag ganska många av så varför inte dela med mig?

Jag har precis bakat en sånhär supernyttig limpa. Hur enkelt som helst!



Hälsolimpa:
2 dl grovt rågsikt
5 dl vetemjöl
1½ dl havrekli
1 dl hackade valnötter
1 dl hackade torkade aprikoser
2 tsk bikarbonat
1 tsk salt
4 dl naturell yoghurt
1 dl lingonsylt

Sätt ugnen på 175 grader. Blanda de torra ingridienserna i en bunke. Rör i yoghurt och lingonsylt. Häll smeten i en avlång bakform och tryck ut den lite. Grädda i nedre delen av ugnen i ca 50 minuter.

Kommentarer









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall