Helgens prestation



Foten höll för att springa den kortaste sträckan (4,6km) i helgens Vasastafett, som för övrigt är mitt livs första löptävling. Jag är så grymt imponerad av mina 9 lagkamrater tillika medarbetare som tog oss från Sälen till Mora på strax över 8 timmar. Min egna prestation var förutom att springa mellan Oxberg och Gopshus att se till att alla kom dit dom skulle och visste med vem och när de skulle växla. Förutom att vi sprang bort tidtagningschipet nånstans efter vägen gick det hela över förväntan bra! Tiderna kunde vi få manuellt inalagda när vi kom i mål så det var ingen fara att vi skulle bli utan placering. 141:a av 290 startande i våran klass blev tillslut placeringen. Men den spelar mindre roll för det var länge sedan jag hade så roligt. Både dagen och middagen på kvällen var en riktig höjdare! Räkna med lag Rolf Ericson Bil i nästa års upplaga av Vasastafetten!

Sommaren

Då var semastern över och sommaren också nästan. Dags att summera:


Många härliga löpturer blev det med anledning av träning inför Vasastefetten. Innan har jag bara sprungit sporadiskt men denna sommar blev det seriösare träning. Som tyvärr resulterade i en överbelastad fot. Men med vila och försiktigare träning ska jag kunna springa den kortaste distansen på 4,6 km istället för den på 11,1 km som var planerat. Det är sånt som händer och jag har lärt mig någonting av det iallafall!



Blomsterprakten har det inte varit nåt fel på även om frilanden inte har velat sig alls. Denna ros har aldrig blommat så här mycket. Just nu har den nästan blommat över men det är nästan mer blommor än blad på den.



Ett par resor har vi hunnit med. Först åkte vi norrut till Tännäs för att hälsa på bekanta. Där njöt vi av härlig natur och var bland annat och fiskade en kväll.





Den andra resan bar söderut till Gullbrannagården nedanför Halmstad för den årliga sommarträffen med Land Rover-klubben. Där njöt vi av härligt väder, trevligt folk, nya miljöer och salta bad. På hemvägen övernattade vi i Smögen och de miljöerna och vyerna gick inte heller av för hackor.










RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall