Gott nytt år!

 
Såhär fint hade det kunnat vara denna nyårsafton. Istället regnar det och är 3 grader varmt. Men det gör inget. Bilderna är ifrån backen torsdag morgon och gyllbergen i fredags.

God fortsättning!

God fortsättning önskas från ett vintrigt Halvars!

Sämre kan man ha det...

 
Ja nu har jag jobbat två dar i backen. Lite folk så det har varit väldigt lungt. Jag kommer absolut att trivas där denna vinter! Våran lifts läge gör att vi måste åka skidor till och från vår arbetsplats. Men det gjorde inte alls ont att åka i en folktom backe i 5 cm orörd nysnö igår morse...

Sista lediga dagen...

Sista lediga dagen innan jag börjar jobba på allvar. Jag spenderade den i skidspåret! Såklart!
 
Först 10 km klassiskt upp till Dragbergssjön i Gyllbergen.
 
Sen 3 kilometer skejt. Som är himla mycket jobbigare, men kul!
 
Jag kommer jobba torsdag, fredag och julafton till att börja med. Har gjort klart det viktigaste innan jul, såsom julklappar, pyntning och bakat vörtbröd. På fredagkväll kommer julskinkan att grilljeras och avnjutas. Så mycket mer jul än så blir det inte i detta hus. Vi åker bort och firar. Det känns faktiskt helt ok att jobba julafton. Man kan ju hoppas på trevlig stämmning iallfall.
 

Uppdatering

Jo jag lever, nätt å jämt. Har senaste veckan haft en dunderförkylning som jag just nu håller på att hämta mig ifrån. Har bara hunnit jobba ett pass i backen än. Visserligen ett 12-timmarspass. Men jag väntar mig mer jobb till nästa vecka. Julen ligger lite på is känns det som när jag inte vet hur jag jobbar. Men som bekant i turismbranschen jobbar man ju när andra är lediga!

Vad som pågår just nu

 
Häromdan när jag var påväg hem såg Romme Alpin ut såhär. Det sprutas snö för allt vad tygen håller. Det verkar lovande för mitt arbete i vinter. Redan på fredag ska jag dit för min första arbetsdag. Det ska skottas snö runt liftarna så att de första backarna kan öppna på lördag.
 
 
Såhär såg det ut igår vid kl 7.15 på morgonen, -20 grader kallt och en underbar morgonpromenad.
 
 
Senare samma dag när temperaturen stigit till -14 grader ansåg jag det som åkbart med längdskidorna. Lite stelfruset om fingrarna först men när man jobbat upp lite temperatur gick det att njuta av det fina vädret och de fina spåren på vinterns premiärtur.
 
 
Så har även den årliga julkortsverkstaden dargit igång och vänt uppochner på hela kontoret. Men fina blir de!

1:a advent


Underbara! Älskade!

Äntligen är december och vintern här. Snöat har det gjort och nu börjar temperaturen krypa neråt -10.
Idag har vi varit på månadsträff med Land Rover klubben. När vi kom hem gjorde jag min favoritglögg på lingon och några fuskpapparkakor på färdig deg som vi åt med ädelost. Det smakade fantastiskt och underbara dofter spred sig i huset!
 

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall