Man orkar *flås* mer än man *flås* tror...

Och bara sådär slår jag mitt personliga distans-rekord. 6,8 km är det längsta jag någonsin sprungit hittills. Jag säger inte att det var lätt, backar, intervaller på ett brant hygge, leråker, åker med högt blött gräs och återigen motlut på hemvägen. Men tamigfan jag orkade! Skön känsla. Imorron är det jag som anmäler vårat lag Rolf Ericson Bil till Vasastafetten!




Intervallbacken. Det blev bara 2 vändor...

Trevlig midsommar!




Semesterläsning...



...har jag laddat med! Nu kan semestern börja! Tyvärr får jag vänta ytterligare tre veckor innan det är vår tur att ha ledigt. Men det går ju bra att njuta av sommaren ändå. Det har varit några sköna sommarkvällar nu, de har jag avnjutit både själv på löpturer och tillsammans med hunden på långa promenader.



Nu när älsklingen har en ny cykel får hans gamla fina stå framme med en pelargon på pakethållaren. Fint tycker jag!

Flygplan och tomater





Det spirar och gror i våran trädgård. Äpplen, tomater, potatis, plommon, sallad, jordgubbar med mera med mera kommer det förhoppningsvis bli massor av senare i sommar.





Det nya teleobjektivet har blivit testat litegrann, inte mycket alls egentligen. Användandet är ju lite begränsat. Men det lilla jag fotat är jag nöjd med. Häftigt att man kan zooma så mycket och ändå behålla skärpan.



Finaste Herr Gris fick en ögonintektion i slutet på förra veckan, men med lite ögonsalva på inrådan av veterinären så tror jag problemet är avhjälpt. Är det någon som älskar sommar och sol lika mycket som jag så är det han. Att ligga ute på gräsmattan och sola är bland det bästa han vet. När det blir för varmt går han och lägger sig i skuggan ett tag, sen ut i solen igen!

Vasastafetten och teleobjektiv

Åh vad det kryper i benen...! Jag vill ut och springa! Än är det ett tag tills såret läkt och jag kan börja löpträna igen. Det går bra att gå nu men böjningar och hårda stötar är fortfarande obehagliga i såret. Men jag är ändå så himla glad att det inte är värre. Jag kunde ha huggit av mig muskler, senor, knäskål och alltihop ju! En himla tur hade jag att det tog på ett ställe där man bara har ben under. På måndag ska jag få stygnen borttagna. Lite otäckt känns det men blir säkert skönt efteråt.
Hursomhelst har jag kommit på idén att vi på jobbet ska få ihop ett lag och vara med på Vasastafetten. Det är ett lopp som går under Vasaloppets sommarvecka. Med ett lag på 10 personer springer man det 9 mil långa vasaloppsspåret. Man springer varsin sträcka av varierande längd och terräng. Verkar hur kul som helst!

Sedan har jag äntligen beställt det där teleobjektivet jag varit sugen på. Ett Tamron 70-300. Det ska bli väldigt spännande att testa. På fåglar och ekorrar tex. De har ju en tendens att alltid vara precis bortanför fokus...

Nu ser jag att det är ett program för mig på teven. En dokumentär om renskötare i norska fjällen. Låter kanske inte så kul men jag gillar sånt! Det är annat än Let´s Dance och annat sånt tjafs det...


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall