Frusen trädgård

 

Jag ser de snöar...

 
Herr Gris är hemma! Han är hur pigg som helst och ute snöar det som sjutton! Kan det bli bättre!?

En olycka kommer sällan ensam...

Varselvågen har nått bilindustrin och på onsdag slutar jag som bilmekaniker på den verkstad jag jobbat i de senaste 7 åren. När värsta chocken lagt sig känns det rätt skönt faktiskt. 7 år har förändrat mig som person, det kanske var dags att byta riktning i livet ändå? 4 månaders arbetsfri uppsägningstid ger mig tid att känna efter vad jag verkligen vill.
Men som sagt en olycka kommer sällan ensam. Diesel som har fyllt 7 har på senaste tiden börjat själa mat om vi lämnat honom ensam hemma. Detta resulterade i tisdags i akutbesök på Falu djursjukhus där han nu varit i två nätter. Jag och Johan var ute i garaget en stund och när jag kommer in ligger det en tom russinförpackning på hallgolvet. Russin kan vara mycket giftigt för hundar, potentiellt dödligt i stora mängder. Så vi åkte in akut och de gav kräkmedel så allt (ca 250 g russin, i hans fall är gränsen för vad som är farligt 80g) kom upp igen. Han blev inlagd med dropp och kol-behandling. Han mår efter omständigheterna bra och värdena såg bra ut så idag ska vi få hämta honom. Känns skönt, förhoppningsvis ska inte lever eller njurar blivit påverkade av detta heller.
Usch det har varit jobbiga dagar, nu vill vi bara ha hem våran bästa Herr Gris.

Läser just nu

 
Varför läser jag det här? Är frågan jag ställer mig om och om igen medan jag läser den här
boken. Maken till tråkig bok har jag sällan skådat. Jag trodde i min enfald att eftersom Jan
Guillou skrivit många spännande böcker, så skulle även denna vara intressant. Men denna
självbiografi är bara ett enda vältrande i hans egna stordåd och för mig helt ointressanta
spionhärvor och politik. Nej denna bok och Guillous egenkära berättelse med upprapning av
namn och händelser blir bara tröttsamt.

Hösttur

 
 
 
 
Igår var det den årliga Höstturen. Ännu ett sånt där Land Rover arrangemang. Vi åkte från Nyhammar upp till Ljungåsens vindkraftpark. Där föll årets första snö. Även i morse föll snön i nån minut innan regnet tog över.

Promenad

 
Sista skogspromenaden innan älgjakten börjar imorgon. Sen får man hålla sig undan tills man vet att kvoten är uppnådd.Lite mera höstrusk idag med blåst och regn Skönt att komma in i värmen och sätta sig vid datorn en stund.

A perfect day for a ride

Vi började dagen med månadsträff med Land Rover klubben i Grycksbo. 3 bilar, äta lite, sparka lite däck, tala lite och sedan åka hem.
 
 
När vi kom hem tog jag tillfället i akt att cykla en längre tur jag länge tänkt på. Perfekt väder för en cykeltur! Strålande sol och en härlig höstdag! Turen blev ca 3 mil. Förbi sjön Ulven, svängde vänster vid Silvbergs kyrka och tog vägen upp mot Abborsjön bakom skidanläggningen Romme Alpin. Mycket uppför blev det och lite lera. Trött men nöjd nu!
 
 
 
 
 

Trevlig helg!


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall