Nu slutar jag snart och sen väntar mer än en veckas ledigt!

Gott nytt år på er!!!

Flyttat och klart!

Nu bor vi officiellt i halvars! Blandade känslor, mys, oro, spännande och ovant allt på en gång. igår for jag runt och packade upp, diskade och pyntade så jag började blöda näsblod. Jag tog det som ett tecken att jag borde lugna mig lite, har aldrig blött näsblod förut! Så jag satt mig i soffan med en kopp kaffe en stund. Sen var jag tvungen att packa upp resten av kläderna. Har en stoor garderob nu! =) Vi jobbar idag och imorron Johan och jag. Sen är vi lediga 2 veckor till! Nu ska jag försöka få till det här med avanmälan av tv-licens...

God Jul på er!

Sista bloggandet innan julledigheten. (har inte internet hemma, kan tomten komma med det kanske?) Jobbar idag igen. Och kunderna lyser fortfarande med sin frånvaro. Så här kan det se ut när man jobbar en söndag:

Nu är alla julklappar handlade och inslagna också. Diesel hittade sin(grisöra) igårkväll, han tog ner den på golvet och satt och tittade på den och väntade på att matte skulle säga varsågod som vi gör med godis. Han är så duktig lille snutten. Tvålarna jag gett bort tillsammans med handdukar till släkten ser ut såhär:


Inte riktigt så gröna som jag velat, men jag är säker på att dom fungerar lika bra ändå. Olivtvålar är det, med doft av honung.

Imorron ska vi till banken och skriva det sista och få nycklarna!!! Längtar så att få åka till VÅRAT hus =) Sen blir det flytt för hela slanten, med paus för julafton då såklart. Vi har bestämt att vi ska vara klara senast nyårsafton, för då blir det kalas!

Söndag

Jaha då sitter man här på jobbet igen då fast det inte var meningen. Den som skulle vara här kunde inte jag så när jag blev tillfrågad hade jag egentligen ingenting att skylla på. Men de gör ingenting, en slant till i plånboken är ju alltid trevligt. Är rätt pigg trots att det blev sent igår. Var i Grycksbo på 30+40=70-års kalas igår. Var chafför så jag är iallafall inte bakis idag. Men kul var det, massa tok. Sen blev det långa vägen hem när vi skulle släppa av en kille i toftbyn, mysiga vintervägar med massa snö. Tur vi har stadig bil me bra driv å bra däck. Vi var väl hemma vid ett eller nåt. Imorse inspekterade jag olivtvålarna Linn hjälpte mig göra igår. Jag tror dom blev bra! Dom ska bli julklappar till mamma pappa och Johans föräldrar. Har fixat alla julklappar nu faktiskt. Nu är det bara inslagning kvar. Och så flyttpackinging också ju. Det får jag fortsätta med idag efter jobbet. nästan bara 3 timmar kvar nu ju. ärums! (som man skulle ha sagt om man kom från älvdalen)

Torsdag

Gör: Äter frukost, äpple och drickyoghurt. Gott. Johan är ute med Diesel å går med Ådi å Greta. ådi är en kollega å Greta är hans omlaceringsamstafftik. Hundarna traffades för första gången för några dar sedan så dom kommer inte överens riktigt än. Greta är minsann en fin dam som inte vill ha vem som helst sniffandes i rumpan. Tjejtokiga Diesel struntar glatt i alla morr och protester jaja, dom finner nog varann tids nog.
Ska göra: Jobba till 16.00 för att sen åka hem och duscha och vidare till hårklippning. Den lilla tid som blir över går till packning. Pust, de e mycke nu...

julgran å kanel-te is the shit!

Har precis pyntat granen i matsalen på jobbet. Jättekul med tanke på att det blir minimalt med julpynt hemma i år. Älskar att julpynta! Sen provade jag det nya kanel-teet vi precis fick på jobbet, galet gott!

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall