Nya gamla saker

Har varit kretivt värre hemma denna helgen. Har möblerat klart i övre hallen och plockat in alla böcker i bokhyllan. Sen har jag spikat upp en tavla och en klocka. Och så har dom hemska marmorbrädorna i fönstren blivit utkastade. Nån som vill köpa? Ska lägga ut annons på blocket
.


En lampskärm har jag hunnit med att sy också. Det är ett väldigt gammalt lakan som jag klippt av den fina delen på, sytt som en cylinder och dragit ihop den längst upp med ett band. Den är inte riktigt klar, ska fållas längst upp. Men här har jag provmonterat den, tycker det blev bra för att vara första försöket.



Har även varit på loppisen i gamla åhlens och willys-huset. Mycke skräp, men jag hittade gamla Lantliv-tidningar för en femma styck så jag köpte några stycken. Nu till mitt stora fynd:



En vedlåda! Mycket snyggare och mer praktiskt än att ha ved liggandes på golvet brevid kaminen. Den ska naturligtvis målas vit! Som allt annat =) Till och med Johan tyckte det var ett bra köp. 200 kronor kostade den!






Kommentarer
Skrivit av: Angelica

Vad du är pysslig och duktig.

Måste vara skoj att ha ett helt hus att inreda :-)

2009-01-18 @ 18:24:40
URL: http://texaslover.blogg.se/









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall