Bokrea

Jag kikade igenom vad Bokus hade för reaböcker på nätet idag och tänkte om det fanns nått jag har läst och kunde rekommendera. Men inte en enda hittade jag som jag läst. Istället får jag tipsa om vad jag själv blev intresserad av att fynda:


199:-
Följande går att läsa i beskrivningen av boken:
" Denna bok kan ses som en hyllning till de strävsamma människor som lade grunden till välfärds-Sverige: pigor, drängar, bönder, backstugusittare, soldater och deras familjer - och inte minst torparna och nybyggarna som bosatte sig i väglöst land."

Det låter helt klart som en bok för mig!



49:-
Citat ur beskrivningen:
"Vi får följa den unga Karla i samma takt som manchesterbxorna måste läggas ut och fållas ner. Hon är bättre på att svära och kasta handgranater än att leka som flickor ska. Hon bor i Staden men har sina rötter i Byn. Och får alltid försvara det ena när hon är hos det andra. Det handlar om att befinna sig emellan, mellan finska och svenska, mellan Staden och Byn. Karla försvarar det ena när hon är hos det andra, och söker ett eget utrymme bortanför det pliktfyllda liv som generationerna före henne har tvingats leva. "

Ibland kan en annorlunda titel på en bok fånga ens intresse. Så var det i det här fallet. Hursomhelst låter den intressant på beskrivningen också.



40:-
Beskrivningen:
"Mr Ali är nybliven pensionär och bestämmer sig för att starta en äktenskapsförmedling. Hans kloka fru anställer en flicka, Aruna, som assistent. Med klokhet, sunt förnuft och fenomenal förmåga att få människor att öppna sig bygger de upp en framgångsrik förmedling. Aruna är lycklig över att kunna försörja sin familj, som hon fortfarande bor hos, men när hon själv möter kärleken verkar allt stå i vägen för hennes lycka. Och som läsare blir man orolig, men glad igen på slutet!"

Andra gånger är det nåt så ytligt som ett käckt omslag som är det avgörande. =)






En bok som visserligen inte var med på rean men som jag tänker införskaffa iallafall, Svenska ödehus 2 skriven av Sven-Olov Karlsson. Jag har den första boken så jag är mycket nyfiken på denna. Den ska tydligen inehålla ett reportage om det gamla mentalsjukhuset i grannstaden Säter.


Kommentarer
Skrivit av: Cici Lindgren

Jag var in till stan i dag och la beslag på två fotoböcker. "Lost London1870-1945" och "Meta Morphose". Tillsammans väger de två böckerna över fyra kilo! 139:-/styck, go´pris.

2012-02-22 @ 21:31:03
URL: http://cicilina.blogspot.com









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall