De senaste

Tallbacken på sydsidan i tisdags.
 
Ja det har gått nästan ett par veckor av det nya året. Jag har jobbat en hel del, men tillströmningen av gäster har ju avtagit nu när ledigheterna är över. I tisdags slutade jag därför efter lunch. Jag tog vara på det fina vädret, tog mina tjänsteskidor, lånade ett personal-liftkort och åkte i 1.5 timme. Skidåkningen kommer så sakteliga tillbaka till mig efter 15 års bortavaro, jag kommer på hur kul det är att åka skidor! De kommer bli fler åk i vinter var så säker.
Igår var jag med på evakueringsövning hela dagen. Det känns i kroppen idag, både i muskler och blåmärken. Men man får inte vara höjdrädd. Där hoppar man ut från stolpen och hänger å dinglar på vajern ca 10-15 meter upp i luften. Sen får man leka klätterapa för att ta sig förbi stolarna och upp i nästa stolpe. Sen byts man av och går på backen och firar repet med den där uppe. Å inte i vilken backe som helst heller utan Götes brant som är en svart pist. Isklättringsskor gjorde det lättare att gå utför ett antal graders lutning. Kul och lärorik dag som som sagt känns i kroppen! Sånna arbetsdar gillar jag!

Kommentarer
Skrivit av: Gubben

Lycka till på nya jobbet!

2013-01-13 @ 11:08:40
URL: http://gubbens.wordpress.com
Skrivit av: Lina

Gubben: Tack! Även om jag inte valt själv riktigt att byta jobb så är det kul med nya utmaningar!

2013-01-13 @ 16:54:55
Skrivit av: Marie

Huuu va modig du är! Jag som får svindel av att stå på en stol! Men jättebra att det finns utbildad personal om det skulle hända nåt i liften/backen.

2013-01-14 @ 08:48:46









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall