Beach 2012

Denna bantningshysteri kan man ju bli galen på. Man kan knappt öppna en tidning eller
 gå in på en sida på nätet utan att mötas av annonser eller artiklar där du får kastat i
ansiktet rubriker som "Bli supersmal på en vecka" "Få plattaste magen i stan" osv osv... Egentligen så står det faktiskt "Du måste bli smalare"  "Du duger INTE som du är"


Min enkla åsikt är att man ska äta bra mat och röra på sig, men! Bara för sin egen hälsas och
välbefinnandes skull! Man ska aldrig tvinga sig att träna eller äta en diet för någon annan
skull än sin egen. Dieter förresten är ju också ett jäkla påhitt. Äter man en varierad kost
med mycket frukt och grönt, och undviker det uppenbart ohälsosamma som läsk, godis och chips
så har man kommit långt. Krångligare än så behöver det inte vara. Sen kan man alltid unna sig
något gott till helgen tex, men inte varje dag.


Mitt bästa tips på motion är: Promenader!
Det är gratis, de flesta klarar av dem och man får frisk luft på köpet (om man nu inte går inne
framför teven på ett såntdär band...)


Husomhelt så finns det några knep som kan göra promenaderna roligare:
Musik! De flesta mobiltelefoner idag har radiomottagare eller annan möjlighet att spela musik.
Variera rundorna, upptäck din omgivning!
Mät gärna dina promenader, det är kul att se hur långt man gått!
Ta med en kompis! Tvåbent eller fyrbent.


Ja sammanfattningsvis ville jag bara säga, glöm beach 2012. Men alla mår bra av lite motion!



Kommentarer
Skrivit av: Cici Lindgren

Promenader får man gratis när man har hund. Dessvärre också extrakilon med åldern. Tur i oturen att jag inte gillar att ligga och steka på stranden. Å andra sidan så är nog ingen mer än jag själv intresserad av hur mycket eller litet jag väger. Bäst datumtiden har gått ut för länge, länge sen. Såå skönt!



Men det är kloka ord du skriver!

2012-03-21 @ 20:00:24
URL: http://cicilina.blogspot.com









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall