Gott nytt år mina vänner!




Tidigt imorgon bitti åker vi till Tännäs för att fira ett nyår med skoteråkning och snö. När de nu inte finns en enda gnutta snö kvar här hemma! Därför får jag passa på att önska alla ett gott nytt år redan idag! Ta det nu försiktigt med dricka och raketer!


GOD JUL!


Julens dofter

Nu på eftermiddagen har de ljuvligaste juldofter spridits i huset. Jag har nämligen kokat lingonglögg (se recept nedan) som ska ges bort i julklapp. Jag brukar ge bort ät och drickbara julklappar till släkten som det annars är svårt att komma på andra julklappar till. Det brukar uppskattas. Roligast att komma på julklappar till är ändå Johans systerbarn. Sen är det bara min kära och bästa vännen som får varsin klapp så får det räcka. Jag tycker inte alls om nåt överflöd av julklappar. Även om det bästa jag vet är att slå in julklappar =)






Recept på lingonglögg:
2 liter rensade lingon
2 liter vatten
1 påse hela nejlikor
1 påse kanelstänger
1/2 påse kardemumma
7-9 hg socker
Koka upp lingon, vatten och kryddorna. Låt det sedan puttra i ca 15-20 minuter. Var försiktig det kokar över väldigt lätt. Efter kokandet så häll allt igenom en sil så du blir av med kryddor och bärskalen. Häll sedan i socker i glöggen och rör om tills det löser sig. Jag brukar smaka av det hela då det är lite olika på bären hur mycket socker som behövs. Spetsa eventuellt efter smak =)




Nästa projekt är en almanacka. Jag provar att tillverka en egen. Av scrapbookark, almanacksblad, foton och annan dekoration tror jag det kommer bli riktigt bra. Jag har precis gjort klart december.



Det ser nästan ut som min kära jobbar i tomteverkstaden. Men i själva verket lagar han en trasig leksakslastbil åt sina systerbarn. Undrar just om nissarna också dricker öl när de tillverkar leksaker... =)





Tävling

Jag råkade visst vinna en filt idag. En jättefin pläd ifrån Norrgården som både finns som fysisk butik i Falun och som webbshop här http://norrgardeninredning.jetshopmini.se/. Tack för det!


Veckan som gått

Vi börjar att se slutet på en hektisk vecka. Låt mig ressumera: Måndagen var lugn, tisdag och onsdag hade jag kurs på jobbet kl 9-5. Tisdag eftermiddag hade jag mitt jumpapass och efter det ett möte med jympaföreningen jag är medlem i. Kom därifrån kl 21. Onsdag kväll sväller hunden upp i ansiktet och vi åker till djursjukhuset och får en kortisonspruta mot en allergisk reaktion mot nått, ingen vet vad. Torsdag morgon in till sjukhuset igen då svullnaden inte gått ner utan snarare blivit värre. Får ögonsalva mot svullnaden i ögonen och schampo mot utslagen på magen. Torsdag kväll är vi alldeles slut och hunden börjar till slut bli normal i ansiktet. Fredag kväll är det bara att ladda om för julbord på jobbet. Det var iallafall hur trevligt som helst med massa god mat och kollegor som faktiskt kunde prata om nåt annat än jobbet.

Så denna helg har varit välbehövligt lugn och rofylld. Vi har varit ute och njutit av det vackra vädret, ätit god mat och myst i soffan.

Bilderna är från min och vovvens morgonpromenad idag.









Nu: Kaffe och pepparkaka!

Snöväder och glöggträff

Ja här snöade det idag men inget blev kvar på backen. Men i Grycksboskogen fastnade snön lite bättre. Där var vi i dag på månadsträff med Land Rover klubben. Först pizza sedan glögg i ruskväder i skogen. När vi kom hem var det skönt att krypa ner i soffan och ta en powernap. Nu innan det är dags att göra middag hann jag med att börja pyssla med julkorten. I år blir det med foton jag tog för ett par år sedan som jag är himla nöjd med.








RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall