Söndag- vilodag

Skulle inte tro det! Här är det ju träningsläger som gäller. Hittills kan jag pricka av följande aktiviteter: Friskis och svettis Styrka/bas pass, gymmet, löprunda och den nyss avklarade långpromenaden med hunden. I eftermiddag återstår en cykeltur, få se vad mina ben tycker om det...
Men ett träningsläger är ju mer än bara träning, förutom god sömn som jag fått massor av är maten jätteviktig.

Här är menyn för gårdagen:

Frukost: Gröt enligt der här receptet:
Blanda 1 dl fiberhavregryn/havrekli/rågflingor med 2 dl vatten, 1 msk hela linfrön,
½ krm salt och en näve rivet päron (ett hårt sådant!) i en kastrull. Koka upp och låt
småputtra 4-5 minuter. Häll upp i en skål, toppa med hårda päronbitar, kiwibitar, lite
mjölk och MASSOR AV KOKOS!

Lunch enligt det här receptet:
Ungsstekt lax serverat med en sallad av couscous, sallad,
körsbärstomater, avokado och fetaost samt en kall sås på
lätt-creme fraiche, sweet chili-sås och vitlök.



Middag: Ungsrostade rotsaker(potatis, morot och rödbetor med lite flingsalt och olivolja på) med en kall sås på creme fraiche och fetaost.

Nu sitter jag och tar igen mig lite med en kopp kaffe och lite choklad. Jag passade på att ladda över bilder från systemkameran och hittade det här fotot från förra helgen:



Såhär kan man också roa på ett 60-års kalas. Här får festdeltagarna ett smakprov ur mitt jympapass.

Nähä, lunch om ett tag. Så får vi se vad benen säger om den där cykelturen sen =)
Ikväll kommer världen bästa husse hem!

Kommentarer
Skrivit av: Lisa

Tjohoo!! Jo visst är hon go min lilla skruttunge :D

Jag vart hungrig nu när jag läste ditt inlägg, smaskigt värre! Jag älskar ju både lax och fetaost så nu lär jag ta och handla och köra på ditt recept :-) bra att få lite inspiration!

Päron i gröten lät ju gott! Äter fiberhavregryn varje morgon och då lär det ju vara betydligt nyttigare (och godare!) med färsk frukt istället för sliskig sylt på :-)

Kramar!

2012-04-18 @ 12:07:07
URL: http://www.esarosa.wordpress.com









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall