Sysselsättning

 Ja min första arbetslösa vecka har jag haft så mycket att göra att jag inte haft tid att blogga bevisligen. I fredags fick jag äntligen telefonsamtal från Romme Alpin som ville att jag skulle komma dit och jobba i vinter. Ja tack, sa jag! Så då har jag sysselsättning från december till april. Sen får jag se vad jag hittar på sen. Men det ger mig lite andrum iallfall och jag behöver inte oroa mig över a-kassa på ett tag till.
Ja veckan som gått har jag hunnit med flera träningspass, besök hos både arbetsförmedling och jobbcoach samt flera långa härliga hundpromenader. Det är otroligt vad man kan få se när man har möjlighet att vara i skogen mitt på dagarna. Förra veckan såg jag fler älgar än jag gjort i hela mitt liv. Sammanlagt såg jag två älgkor, två kalvar och en älgtjur. Jag och tjuren stog och bara såg på varandra en lång stund på kanske 30 meter avstånd innan han vände och lufsade bort.
 
 
 
Utflykt högt uppe på berget
 
Idag är det fint väder så jag tänkte passa på att torka fönster. Som är det absolut värsta jag vet men jag är ju så illa tvungen.
 
 
 
 

Kommentarer
Skrivit av: Karin Jernberg

Grattis, va kul. Vad ska du göra på Romme Alpin?
Kramar från Karin i Vika

2012-11-12 @ 12:33:40
Skrivit av: Lina

Hej Karin! Va kul att du hittat hit!
Jag ska vara liftvärd på Romme Alpin.

2012-11-13 @ 19:19:36









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall