En olycka kommer sällan ensam...

Varselvågen har nått bilindustrin och på onsdag slutar jag som bilmekaniker på den verkstad jag jobbat i de senaste 7 åren. När värsta chocken lagt sig känns det rätt skönt faktiskt. 7 år har förändrat mig som person, det kanske var dags att byta riktning i livet ändå? 4 månaders arbetsfri uppsägningstid ger mig tid att känna efter vad jag verkligen vill.
Men som sagt en olycka kommer sällan ensam. Diesel som har fyllt 7 har på senaste tiden börjat själa mat om vi lämnat honom ensam hemma. Detta resulterade i tisdags i akutbesök på Falu djursjukhus där han nu varit i två nätter. Jag och Johan var ute i garaget en stund och när jag kommer in ligger det en tom russinförpackning på hallgolvet. Russin kan vara mycket giftigt för hundar, potentiellt dödligt i stora mängder. Så vi åkte in akut och de gav kräkmedel så allt (ca 250 g russin, i hans fall är gränsen för vad som är farligt 80g) kom upp igen. Han blev inlagd med dropp och kol-behandling. Han mår efter omständigheterna bra och värdena såg bra ut så idag ska vi få hämta honom. Känns skönt, förhoppningsvis ska inte lever eller njurar blivit påverkade av detta heller.
Usch det har varit jobbiga dagar, nu vill vi bara ha hem våran bästa Herr Gris.

Kommentarer
Skrivit av: Cici

Jag hade faktiskt inte en aning om att russin skulle vara farligt förhundar, så det var ju bra att få veta det. Inte för att vi brukar ha russinpaket framme men, men...
För några veckor sedan började Cilla ställa sig upp mot matbordet och köksbänkarna, något hon aldrig tidigare gjort och jag blev något förvånad. När för många år sedan en av våra borderterriers hoppade upp på köksbänken då vi inte var hemma gjorde jag som så att jag la ut ett par ugnsplåtar på bänken, så att dom stack ut en bit. la något frestande på en av dom och lämnade huset en stund. När jag kom igen låg plåtarna på golvet och hunden i fråga hoppade aldrig mer upp och stal mat. Det skräller ganska bra när en plåt far i golvet.

2012-10-30 @ 15:09:44
URL: http://byrackan.blogspot.se









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall